Liza Börjesson

En blogg om mitt liv, min träning, och givetvis lite om mina älskade runt omkring som gör mig lycklig!

Freitag

Kategori: Allmänt

fleißige Liza zieht und schlägt Jennie für einen Kaffee. Jawohl ♥
För er som inte kan tyska (kan inte jag heller egentligen) så ska jag iväg och träffa mitt hjärtegull Jennie för en kaffe. Tanken var att jag skulle haft ett megaprov i historia idag som jag har gått runt o varit nervös över är nu flyttat till Tisdag, egentligen så vill jag bara ha det gjort men icke. Sen så måste jag plugga till svenska och samhällsprovet vecka 6. asså, det är sjukt mkt att göra i skolan nu och det känns som jag inte har någon tid alls? Helgerna jobbar jag ju, men jag har iaf fått lite lediga fredagar såg jag på mitt schema, sköönt. Samhällsprovet handlar om politik & statsskick, och Båb som han kallas (bengt-åke berg) är väldigt petig och tycker om mkt fakta osv. Svenska provet handlar om romantiken, asså.. ja. Politik & statsskick förstår jag varför vi läser, det kan vara bra o veta när man ska rösta osv osv, men romantiken på 1800-talet? när i hela friden ska jag ha nytta utav den här informationen. Likaså alla namn och årtal under alla miljontals krig vi har haft. Visst första och andra världskrigen, det är faktiskt intressant o veta och så. Likaså religion, visseligen tycker många att det är onödigt att ha i skolan men jag tycker faktiskt det är rätt intressant, då kan man ju försöka sig på att fatta hur folk tänker. haha, mm eller hur. folk är lustiga. Nej nu ska jag inte tjata om skolan mer..

Jag har varit duktig nu på förmiddagen med att ha pluggat och så har jag städat, dammsugit, putsat speglar och hela toan. Ja jag har varit nervös inför provet, konstigt nog jag brukar inte bli det. Men det är väl för att jag vill att detta provet ska gå bra. Jag vill ha bra betyg i historia. wellwell.. Förövrigt så efter det här provet ska vi få skriva ett arbete om något kapitel i boken, gissa vad jag valde- givetvis andra världskriget! vilken skräll va? he he.. Vad jag ska rikta mig in på vet jag inte riktigt än, antingen blir det om herr Hitler om hur han lyckades hjärntvätta så många eller så blir det något annat i kriget. Jag menar det var ju inte bara Tyskland som var i krig ;) nej nu blev det skolan igen, så nu drar jag iväg på stan för att träffa Jennie, sen kanske det blir skolan. Hejs!

BTW, jag har världens bästa pappa! ♥

Mee and pappi <3

gammal som gatan den här bilden!




Du machst mich lächeln, du bringst mich zum Lachen, du machst mir ein gutes Gefühl. Gott wie ich mich fühle über Sie. R

Kommentarer


Kommentera inlägget här: