Liza Börjesson

En blogg om mitt liv, min träning, och givetvis lite om mina älskade runt omkring som gör mig lycklig!

11/11 -08 Temadag - självkänsla.

Kategori: Allmänt

Hejhopp, kom precis hem och ska tilllaga god mat, så gott som klyftpotatis och fläskfilé. Mumma..Är så hungrig! Men får inte bli riktigt än. :-( får besök om en timme så får vänta en stund innan jag kan börja, tar ju sin lilla tid att göra det. Men men.
    Idag hade vi temadag i skolan, vi pratade om självkänsla osv, var hos tre olika personer som pratade om självkänsla och hur man ska bete sig som en normal människa emot andra, var ganska intressant förutom på en lektion, jag somnade. Jag blev jättetrött och mina ögonlock kändes jätte tunga så dom föll ner, vaknade av att jag fick en armbåge av Evelina, alla satt och kollade på mig och när jag vaknade skrattade alla. Inte mitt fel, får lägga mig efter DP senare ikväll. Ska bli skönt och krypa ner i en gosig varm säng, men innan det blir det matlagning och en varm dusch och självklart, DP! :-) Nu ska jag skriva ner lite saker vi gick igenom idag om självkänsla, bra tips ifrån Cajsa!

1 - Var sann mot dig själv. - Stanna upp ibland och fråga dig : "vad längtar jag efter?, Vad tänker jag?, Vad vill jag?, Vad känner jag?"

2 - Var rädd om dina relationer - ensam är inte stark

3 - Var kreativ istället för självdestruktiv - vänd problem utåt istället för inåt, använd kreativitetentill att "få ur dig" saker; spela, dansa, sjung, måla, designa, fotografera...

4 - Var snäll mot dig själv - Prioritera, sätt gränser, våga säga nej, tänk goda tankar om dig själv, vårda barnet inom dig, säg ja till alla slags känslor, njut av nuet, uppvärdera vardagen, jämför dig inte med andra, skilj på att vara och att göra.

5 - Stoppa i dig sånt som är nyttigt. - tänk på vad du fyller din kropp och själ med.

6 - Var med och påverka. - reagera och agera, våga göra din röst hörd.

7 - Våga drömma. - ta ett steg i taget för att drömmen ska bli verklighet.

8 - Gör goda saker mot andra. - den som ger till andra får så mycket igen.

9 - Förlåt dig själv och andra. - förlåtelsen gör det möjligt att gå vidare.

10 - Ge dig själv utrymme. - våga göra det du vill. Allt är möjligt för den som tror!


Nu ska jag laga mat!. Hoppas ni haft en bra dag! Och får en fortsatt trevlig kväll!
Puss och kram!

kära Syster och Pilo! Han fyller år idag så Grattis till honom och Grattis till Ida imorgon!

<3

Kommentarer

  • anonym säger:

    MER MODELLBILDER! så grymt fina!

    2008-11-11 | 17:54:13
  • syster stor säger:

    * Stoppa i dig sånt som är nyttigt....MAX!!!!!!!!!



    -tack för grattishälsningen smulan:)

    2008-11-11 | 18:10:24
    Bloggadress: http://idagbgrockcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här: